06 Disember 2012

anakku dengan posingnya..dan suatu cerita

 anakku nayli nur hana memang suka berposing. ada2 aje gayanya. layan jerrrrr ek.

 hah ni dia dok sibuk tengok iklan kesukaan dia. bila ummi cakap baby tengok sini. haha gitu ler aksinya.


 tiga pictures ni masa dalam keta pegi pasar malam. baru lepas minum susu. duk atas achik dia.


hah ni lak gambar sebelum kuar pi jalan-jalan. tak ingat pi mana.suka dia noh nak jalan2.

 yang ni dok sibuk tengok apa tah.                                         


demam time.kesian anak ummi ari tuh demam teruk.pakej lengkap batuk dan selsema. nasib 3 hari jer yang paling teruk. hari first aku amik time off bawa gi klinik pastu antar umah pengasuh sebab nampak tak teruk sangat. balik dari umah mak pengasuh aku nampak demam dia teruk sket sebab meregek melampau sangat. siap ngan batuk n selsema. kesian betul. dia kalau demam jarang merengek. ari tu mungkin sebab dah tak larat sangat kot. ummi pun susah hati so memandangkan dah teruk sangat hari kedua aku amik ler el.ms bos aku ckp terpaksa el. nasib my bos understanding tapi big bosss aku lakkk...huhuh nanti aku cerita. ngan tidonyer yang tak cukup. kepala ting tong aku usahakan jugak bagi suhu dia ok. puas jelum ngan air bunga raya n letak towel basah n cool fever. alhamdulliah petang tu nampak dia dah ok sket just batuk n selsema jer yang tak nmpk kurang.
aku ikut petua letak kunyit kat hidung alhamdulillah nmpk ok jugak walaupun tak sepenuhnya.

soknyer pi ler opis. bawa borang el ngadap my bigg bosss. aku ader dua bos. boss aku ok bigg boss aku....
dia leh cakap per saya tak suka jadikan anak demam tu sebagai alasan el.benda ni kan boleh dijangka so you boleh plan cuti.korang kalau ler aku leh jangka anak aku nak demam teruk, aku tak yah de keja ngan dia sebab kan semua benda aku dah leh jangka.aku ni kan dah ler tak pernah amik el. demam teruk pun aku keja jugak. bila sekali jer amik el sebab anak aku demam teruk kena sound gitu. dah ler aku dok ngan anak ajer. kalau korang kan , apa korang rasa. aku pun bukan nak sangat el tu.tapi el kan tolak cuti aku bukan kacau dia punya cuti. dah tu kan kalau ler aku ni jenis ader masalah disiplin ker, rajin ponteng ker, yer la jugak nak sound gitu. padahal dia sendiri pun asyik amik el sebab anak sedangkan anak dah besor2 panjang dah. anak sakit pun dia amik el. aku ni dah ler anak tu kecik lagi.

hmmm.. tu ler kan. manusia ni. kadang lupa yang dia pun pernah buat benda yang sama. suka sangat lupa bila dia dah takder kengkangan macam aku ni haaa. anak kecik n dok sensorang. mudah lupa bila saat susah tu dia dah harungi seba skang anak dah besar2. padahal masa dia der masalah dulu masuk keja lambat asyik cuti n el jer.tu la kan. maklumkan dia kan durian. aku ni timun. itulah perumpamaan. apapun aku doakan Tuhan berikanlah petunjuk kepada gologan sebegini. amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...