17 Julai 2013

my cooking....gambar dah lama masak baru nak post

alohaaa...assalammualaikum... gambor dah lama masak baru nak pos. apa la aku ni kan. teruk betulll. tak per jom layan. nak respi nanti teman bagi. ate teman ni bukannya reti masak sangat. Setakat nak makan anak beanak tu bolehh laaaaaa...

  kari udang galah with peria. sedap n peria tak pahit pun.

 roti yang dibakar pesen baru. buat tuk my princess sekali dia makan skett jer. lack of idea nak masak per tuk sikecik. kadang makan kadang tak nak.huhuhu...

 sup tulang. apasal tah aku rasa cam kekurangan jer. biasa ler tekak ibu mengandung ni kan pelik2 sket. aku kata tak sedap org kata sedap. aku kata tak masin org kata dah masin laaa.

 kari tulang. tulang bukan yang fresh punnnnn

 nasi goreng campak2. layan jerrrrr


 mee kari. dah lama tak buat. yang atas sekali tu tuk jirann teman. yang bawah tu tuk teman balun. hahahaha

 mee sup campak2. asal boleh ajer


 dua jenis kerabu yang berbeza.  kerabu pucuk paku dan kerabu peria kat bawah tuuu. sedap ooooo kerabu peria mentah. cuba ler korang buat. aku dah pernah bagi resepi buat kerabu gini ari tu. korang cari jer yer

all grill. haha termasuk ngan sayur tu haaaa.


 hah ni aku masak bubur untuk berbuka ari sabtu ari tu. masak simple ajer sebab my princess bukan suka sangat berempah ni. kebetulan pulak ler time nak rebus telur masin tu aku nampak dia crack so aku masukkan jer dalam bubur ni time dia dah masak. pernah tengok resepi ada sorang akak buat gitu so i follow.sedap tauuuu.cer buat.ni resepi mudah tuk budak2 tecik sekali:

bahan: 1 pot beras, 2 sudu atau 1 sudu pun takper udang kering, bwg besar n bawang putih. isi ayam sket n telur masin, n sayur apa2 yang korang suka. aku just letak carrot jer.
cara buat: udang kering ditumbuk dengan bawang then tumiskan hingga naik bau. pastu masukkan isi ayam. biar hingga air ayam tu kering letak ler beras tadi. pastu masuk air secukupnya.letakkan perasa secukupnya. bila dah masak dan 10 minit sebelum tutup tu korang pecahkan telur masin. jangan lupa lak taruk sayur yang dipoong tadi. try lerrrr

 masak cili ayam dengan kentang
ikan kukus simple. tak leh buat pedas coz si tecik i tak leh nak makan. just perasakan dengan garam.letak limau nipis yang dipotong, serai, sayur, letak air asam jawa, then sket black pepper. ikan ni buat time buka puasa baru ni.

 gulai betik dengan ayam. yummyyyy...

 sotong goreng bercili...marvelous ...

ok la layan jer la yer. solat time n tadarus time almaklumlah ramadhan selamat berpuasa semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...