10 Februari 2016

kenangan zaman knk2

Salam....korang ada kenangan zamn knk2 x.tipu la xda. Zmn knk2 kita dlu sgt berbeza dgn ank2 la ni...dlu kita isi mada lapang main sorok2, congkak gali lubg kat tanh buah plak gna biji getah, buat caplong (senapang buloh, ubtnya buah cenerai). Tapi skang ni pokok cenerai pun aku x nmpk dah. Dlu kopi arwah mak buat sendiri. Bdak la pokok kopi pun x knl.kesian sungguh ank zaman la. Crita upinipin bnyk kembalikn nostalgia dlu. Mandi sungai la...cti bru ni, aku bw ank aku n ank sedara mandi sg kat kg.ajar diorang tgkp udg.lama sungguh aku x tgkp udg.asyik bila kejap2 dpt.jom aku nk share udg apa tuuuuu..
 Nmpk x udg celah batu tu....
 Bnyk ekor jugak dpt.dlu dpt bnyk jugak, la sg tercemar . org buat rumah tepi sg sesuka hati ja buang sampah dlm sungai.xdak kesedaran sivik lgsg. Blh ja kan kmpul sampah satu side then bakar. Otg mcm ni menyusahkan generasi akan dtg.   walaupun dpt cuti kejap ja,sgt2 happy dpt kmpul dgn family walaupun x semua. Kita biar x kaya tapi kaya kasih sayang n hormat antara satu sama lain. Biar hilang kwn tapi jgn hilang adik beradik. Ok la.nanti teman updated lagi.nak tido dah niii...jom teman hidang dgn gmbr2 kek teman pernah buat.
 Kek choc moist masa besday auni
  
 Kenangan bersma arwah mak n ayah n kek aku buat.rindu sangat.al fatihah buat both of them.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...