21 Disember 2009

3 hari 3 malam.....hehe

huhu...bosannya walaupun 3 hari jer cuti. cuti hari pertama aku n member rumah, ana pegi klang.
konon2nya nak jalan2 cari pasal ler cenggitu.hehe...padahal memasing tak ingat jalan tapi alhamdulillah sampai jua kat jaya jusco klang. benda pertama yg kitaorg buat pergi tgk tiket wayang. haha...nasib baik time kitaorg nak beli tu tak ramai. kitaorg tgk crite princess n frog. sesekali perlu jugak kita layan crita2 cenggitu kan. just simple....n yang penting boleh buatkan aku ketawa. ketawa adalah salah satu terapi tuk meghilangkan stress.hehe...stress ker aku? tah ler maybe kot.

sblm wayang mula aku n member aku tu gi shopping2 dulu. wayang start kul 3.20pm. saja tak nak amik yg kul satu tu sebab seat yg best dah penuh. ramai tul org shopping. dah tu kena lak ngan musim cuti sekolah.lepas shopping, tgk wayang n lepas tu shopping lagi. panggung penuh ngan family2 jer. ada gak ler dua tiga org yg cam kami ni tersesat tengok crita kartun tu....ok la kan.crita cenggitu tak perlu nak pikir pun. just relax n tgk.

cuti hari kedua...
pepagi lagi aku n member pergi pasar pagi. aku memang suka pegi pasar pagi sb banyak benda2 yg fresh ni. suka tul aku tgk ikan2 n sayur2 yg segar ni. sebenarnya saje jer suka tgk bukan aper. apatah lagi sayur2 kg. teringat kat kg aku...huhu...rindunya


cuti hari ketiga
pagi tu kuar pegi pekan.hehe teman kawan shopping lak.hehe...tak abis2 shopping ek. alaa shopping benda yg memang keperluan tak kisah ler kan.memang nak guna pun.haha...balik tu aku masak spaghetti. dah lama tak makan. petang tu lak tuk hilangkan kebosanan kitaorg plan gi amik angin kat proton city. sblm pegi kitaorg singgah kat pekan. ternampak pulak satu pasangan raja sehari tgh posing kat area kedai2. huhu...ok la kan. nampak klasik sket coz kedai2 area tm ni kan building dia memang style lama2. cantik tul ngan tema jawa. hehe...
sampai jer proton city, bukak jer pintu keta dah tercium bau rumput. uihhhh segarnya.

baru jer jln2 kat jmbtn ternmpk satu lagi pasangan pengantin ngan tema merah tgh tangkap gmbr. uiiii......semua org dah suka amik gmbr alam semulajadi ni.bagus2.....tgh beborak pusing jer belakang nmpk ader dua lagi pasangan yg baru dtg. satu tgh posing bawah jambatan yg satu lagi lak betul2 tepi tasik berlatarbelakangkan sampan.hmm....ok la kan coz org kata kawin sekali jer seumur hidup. at least dapat tunjuk kat anak cucu kan bergambar di tepi tasik.apapun aku doakan diorg tu bahagia hingga akhir hayat. hehe...cuti aku tiga hari dipenuhi dgn aktiviti2 yg berfaedah jugak ler daripada selalu. kalau tak der aktiviti cenggini terperap jer aku kat umah.ngadap tv jer la lepas basuh kain baju n kemas rumah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...