07 Disember 2009

zie punya wedding



teluk intan- 6/12/2009 tarikh member opis merangkap member serumah aku kawin. dah jadi wife orang kawan aku ni. tak leh ler nak nakal2 dah join kitaorg yang bujang ni. cute giler member aku.haha....cam tak caya lak tu member aku. terer tul juru mekap tu men'cun' kan lagi kawan aku yg comel tu. doa aku semoga bahagia hingga ke akhir hayat.
hmmm...sorang2 kawan aku melangkah ke gerbang perkahwinan. bila dah kawin ni start ler episod baru untuk diorg. banyak benda yang harus dipelajari. perlu sentiasa give n take. tak boleh nak menang sebelah pihak jer. hati banyak pihak nak kena jaga. bila dah kawin ni kena sanggup terima tanggungjawab baru. kena terima pasangan seadanya. jangan lepas kawin asyik cari salah atau kelemahan pasangan pulak. itu memang tak patut. sebab kat dunia ni tak der manusia yang perfect. ketidaksempurnaan setiap pasang akan membuatkan mereka saling melengkapi antara satu sama lain. bila dah kawin in kena terima pasangan seadanya. insyaallah baru ler bahagia. haha...aku ckp cam org ader pengalaman lak. tapi aku kutip pengalaman dari family aku n org sekeliling aku jugak. pengalaman itu akan mematangkan kita sebenarnya.
bila dah berkahwin ni kita dah start ada komitmen. komitmen sebagai menantu, sebagai suami dan isteri.
hehe...buat kawan2 ku yang bakal kawin....nasihat aku jangan hanya memandang kecantikan luaran semata-mata. jangan nak cari kesempurnaan saja sebab hakikatnya tiada manusia yang sempurna didunia ini. bagi yg dah cantik tu memang pakej diorg ler tapi kalau hati tak cantik tak best gak kan. setipa insan dilahirkan dengan kecantikan tersendiri. semua manusia cantik. tiada yang cacat celanya ciptaan Tuhan cuma kekadang kita yang terlalu khilaf sehingga mencacatkan diri sendiri atau keadaan. okies..setakat ini dulu tuk hari ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...