11 Ogos 2010

salam ramadhan



salam ramadhan buat semua. sedar tak sedar dah bulan puasa yer. semoga ramadhan kali ini bukanlah ramadhan yang terakhir buat kita. tapi bagi aku ramadhan kali ini tak semeriah dulu tanpa mak. hmmmm....apapun life must go on.

buat sesapa yang asyik tuang puasa tu apa kata tahun ni cuba2 la puasa penuh. puasa2 jugak tapi jangan lak sembahyang tak. sama jer la puasa tapi tak sembahyang. tak dapat apa pun karang.hehe tapi tu semua antara hamba Allah tersebut dengan Pencipta la. sebabnya dia lebih mengetahui apa yang kita tak tahu. sedangkan kita yang puasa n sembahyang ni pun belum tentu amalan kita ni diterima sepenuhnya. apapun selagi kita diberi peluang untuk berubah tak salah kalau kita cuba berubah. kita yang mencorakkan hidup kita bukan orang lain. As long as kita nak berubah kepada kebaikan. tapi aku tak nafikan ler semakin kita nak berubah dan cuba berubah makin banyak dugaan dan halangan yang datang. semakin banyak ujian yang kita kena tempuhi. memang menguji kesabaran sebab macam aku ni bukan ler sabar sangat.aku ni bukann ya tabah sangat walaupun nampak macam tabah. tu yang kekadang aku tak sedar aku termengeluh dengan ujian-ujian yang datang kat hidup aku ni. maklumlah aku pun manusia biasa jugak.

bulan ramadhan ni marilah kita sama-sama perbanyakkan amal. saling maaf memaafi. forgive and forget. insyaallah hidup tenang. buat kengkawan semua yang pernah terasa hati ngan aku ker, aku terbuat salah dalam sedar atau tak ker, aku nak mintak maaf bebanyak. haha sebabnya kadang aku tak sedar bahasa aku buat org sakit hati ker. sebabnya aku ni kasar sket. kadang aku tak bermaksud pun nak sakitkan hati org tapi disebabkan aku ni tak reti nak cakap lemah lembut macam wanita melayu terakhir tu yang timbulkan masalah n salah faham. benda yang aku paling risau ialah sakitkan hati org. uikhhhh... tu yang susah tu. sebab nya aku ni bukannya reti bercakap lemah lembut ni haa. kalau buat keja rumah ker apa memang nmpk macam kasar sket tapi keja aku jalan. arwah mak aku pun cakap aku kasar. huhu..nak buat camner. cian mak aku. masa dia sakit dulu aku yang jaga dia. tapi memang nmpk macam kasar sebab aku tak reti nak buat lembut. sehabis lembut camner pun nmpk macam kasar jugak. sedih akuuu. huhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...