27 Oktober 2010

keja lagi dan lagi



penatnya badan aku. mata aku pun penat. malam ni stayback lagi siapkan kertas program yang nak hantar ke KPT. Berpinar mata rasanya mengadap 3 kertas program serentak. nak muntah pun ader. dah ler dari tadi kepala aku sakit. penangan kena hujan ler kot. kalau badan sakit cengini nak ngadap keja pun tak daya rasanya. ni ler masalah bila ada orang suka sangat nak buat keja org lain, tapi yang tak bestnya lepas kat orang lain suh siapkan. sesuka ati ajer. kalau ler nak jadikan kes kan, tetiba ader kesilapan kat paperwork ni hah sesuka hati jer empunya paperwork ni leh sue kitaorg sebab edit kertas keja dioarg. diorang leh assume yang diorg dah buat semua tapi final edition kat kitaorg. ker dah jadi kes berat sebabnya isi kandungan dalaman hanya empunya diri jer tau. tapi disebabkan arahan atasan kitaorg hentam jer la labu. tapi takder arrr hentam keromo ajer. aku semak paperwork ni sebijik2 gitu. detail giler n aku follow panduan yang telah ada n ditetapkan. haha tak dengar arahan siap ler markah skt aku rendah nanti. tak nak ler aku.susah nak sahkan jawatan n susah ler pendek kata. tapi tu ler rezeki bukan kat tangan manusia tapi Dia yang meminjamkannya. tapi kat dunia hanya pinjaman ni sesetengah orang yang ader kuasa ni suka guna kuasa veto seolah2 diorg ajer betul. pendapat orang bawahan walaupun betul langsung tak nak pakai tapi bila terdesak gunakan n cakap kata tu idea diaorg.
ishh tak bagus tu. kata keja kena ikhlas. kalau kita sendiri tak ikhlas jadi ler kacang lupakan kulit. asyik mendongak langit ajer tak langsung tau mungkin suatu hari terpaksa jugak memandang kebawah sebab hidup manusia ni umpama putaran roda. kejap kita kat atas dan tak mustahil sekelip mata boleh kat bawah. indahnya hanya sementara. jwatan dan pangkat tak menjamin syurga. kat sana nanti kita tak dibezakan ikut pangkat kat dunia tapi amalan kita. manusia semuanya sama kat sana nanti. jadi jangan cepat angkuh dan lupa diri. jangan pandang hina pada orang bawahan yang banyak buat keja kita tuk naikkan kita. masalah sekarang ni manusia memang cepat mudah lupa diri. lupa sebenarnya kalau tak der yang bawah mana mungkin dia mampu siapkan tugasan yang diberikan seorg diri. kadang dia sendiri tak tau nak buat. orang bawahan pulak yang lebih tau daripada dia. sebab benda ni banyak terjadi. tu yang aku cakap tuh. kalau setakat cakap jer pandai tapi keja tak tau nak buat baik tak payah nak sombong diri. hehe...fikir-fikirkanlah. benda ni pun tuk peringatan kat aku jugak. i'm just a human being. selalu sangat buat kesalahan.....mohon diampunkan segala dosaku, dosaku kepada ibu bapa dan keluarga ku seta dosa kedua ibu bapaku juga Ya Tuhan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...