31 Januari 2013

my cooking...

 alohaaaa..assalammualaikum. ya kembali lagi i untuk mencoret lagi disini. just nak kongsi bout my cooking ajer n i akan selitkan satu dua resepi yang i rasa nak kongsi. hahaha

meehoon tomyam
ni tomyam ni aku masak dah lama. biasa la aku ni susah nak update n upload gambar sebab kabel aku tak lepas n tak mau pulak kat pc ni haaa.tak mau makan nasi so aku buat ler tomyam ni haaa. nak respi takkkkk.hah kat bawah ni yer.
bahan: 1 paket pes tomyam adabi/ lain2.(kalau bnyk leh guna dua paket)
ayam/udang/sotong
sayur(tomato, carrot, youn corn n lelain yang nak letak)
bawang besar 1 biji
serai dan cili kalau nak pedas
daun limau purut (ade pun takper takder pun takper)
cara: blend pes tomyam bersama tomato (1 biji atau lebih) n bawang
tumis naik semua bahan till pecah minyak baru masuk ayam atau yang lain. pastu masukkan lebih kurang 1 liter air. bila didih masukkan sayur dan perasa secukupnya.
 
 
 peria goreng dengan sotong

 udang galah fresh beli kat pasar tm

 kari udang galah dengan peria. sedap la pulak n rasa pahit peria pun tak terasa.

nasi goreng khas untuk nayli. aku just tumbuk ikan bilis, carrot cincang dan minyak sayur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...