16 Julai 2014

my cooking...fish n chip n spageti goreng mudah.

assalam. hah saja nak kongsi resepi mudah tuk ibu-ibu yang der anak. fish n chip n spageti goreng mudah gini senang disediakan. anak2 pasti suka.

 ni siap plating gini pasti menarik anak nak makan.ni temn buat tuk buka posa

 yang ni buat hari lain so plating gini jer


resepi mudah.

ikan dory atau isi ikan apa2 jer. korang marinated la guna bahan yang korang suka. aku letak black pepper n white pepper sket then aku salut dengan tepung goreng adabi. then goreng. sebenarnya ada satu lagi resepi tapi tu aku ada dah buat tuk ayam ari tu. cer korang tengok. aku tak ingat la aku dah masukkan belum. cara gtu pun boleh.

spageti tu lak korang rebus sampai al dente atau secukup lembut untuk dimakan. hahaha.. tumis bawang putih+bwg besar+ mixed herb+ cili padi
pastu masukkan isi ayam ker/ seafood ker/ sosej ker atau apa jer la yang korang suka.
masukkan sayur kalau nakterpulang kat korang sayur apa then perasa ngan garam n bahan perasa. tu jer. korang boleh modified ikut kesukaan korang la.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...