16 Jun 2010

Tanpa mak

Tanpa mak….semuanya jadi serba tak kena

Tanpa mak…hidup rasa tak lengkap

Tanpa mak…hati jadi lagi sunyi dan sepi

Tanpa mak….hari-hari yang dilalui jadi hambar

Tanpa mak…tiada lagi nasihat dalam gurauan

Tanpa mak….jiwa aku makin rasa kosong

Perginya mak….membuatkan sayapku patah sebelah

Tak mampu lagi nak terbang

Terpaku merenung masa hadapan

Tanpa mak…kuatkah lagi aku teruskan hidup

Tanpa mak mampukah lagi senyum ku seindah dulu

Ternyata tanpa mak aku goyah

Tak tau arah mana nak dituju

Berjalan tanpa tujuan yang tak pasti

Yang tinggal hanyalah pesanan2 mak

Sebagai penguat semangat teruskan hidup

Kata mak…aku kena kuatkan semangat hadapi mainan dunia

Pesan mak…solat jangan sesekali di tinggalkan

Sebab solat itu tiang agama

Pesan mak…tabahkan hati tempuhi ujian yang mendatang

Pesan mak…ada tersirat dan tersurat

Cuma kekadang aku yang khilaf tuk tafsirkan

Semoga mak tenang disana

Al-fatihah buat mak tersayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...