25 Januari 2011

mak.......


hampir setahun mak pergi. sunyi memang sunyi. rindu?????....tipulah kalau tak. tak tertanggung rasanya....menangis????????..hmmm aku just manusia biasa. tipulah kan kalau tak...
kalau itu jer caranya tuk lepaskan rindu. tak salah kan.. tapi jangan melampau2 lah. tangisan dan wanita memang tak dapat dipisahkan tapi menangis tak semestinya lemah. aku menangis tuk luahkan rasa rindu. nak ngadu kat orang?? hmmm tak semua orang faham rasa kehilangan. kadang kat mulut lain, hati lain. bukankah kadang apa yang diluahkan tak sama dengan apa yang bermain didalam hati.

mak pegi.. bawa semua kisah sedih dia yang tak dia kongsikan dengan aku. tabahnya mak.. mampukah aku setabah itu. Setabah mak melalui hari-harinya..

mak wanita, aku pun wanita. andai mak kecewa aku pun turut terasa. yang pasti aku mohon mak tak kecewa punyai anak seperti aku tapi aku kecewa sebab langsung tak sempat bahagiakan mak. khilafnya aku sebab sering terlupa kekadang kita tak punyai waktu untuk kembali semula. mengulang sesuatu yang kita tak sempat buat..cuma kita akan rasa terkilan dan menyesal bila kita tak berkesempatan lagi nak tunaikan apa yang telah kita tinggalkan.

hidup ini mudah kalau kita menganggapnya mudah. akan jadi susah bila kita merasakan susah....Tuhan sentiasa ada tuk kita disisi tapi kita mudah sentiasa lupa. sebab itu adalah kita..manusia.lupa bila sesuatu tu masih ada didepan kita. lupa bila apa yang kita nak dapat dengan mudah..tapi kita akan menangis bila kita kehilangan....

Hari-hari yang dilalui sukar rasanya tanpa mak. Sesukar menjawab soalan exam. malah lebih sukar lagi dari jawab soalan ad maths.agaknya la tapi yang pasti memang terlalu sukar. dah terbiasa bersama hampir terlupa yang tiap hidup akan pergi....Al fatihah buat mak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...