18 Mac 2014

masak dan makan

 Assalammualaikum....

seronok masak ni kalau ada orang nak makan. lagi satu lebih puas hati dari makan kat luar yang kadang rasa langsung tak menepati citarasa.

hah jom layan apa yang aku masak.


 hah yang ni aku masak mkn sensorang last week. aku buat grilled cheesy chicken chop serve with black pepper mushroom sauce. side dish kentang goreng n fresh vege sayur. simple n mudah.yang penting masak sendiri. abiskan gas. hahahaha

hah yang ni lak dinner masa suami n princess datang ari tu. aku buat fried chicken chop n spageti with mushroom blck pepper sc.

aku guna semua bahan yang dah ada kat umah. breadcrumbs pun aku buat sendiri. aku gunakan biskut sayur yang aku beli tak termakan2 tu. tapi serius sedap sebab rasa dia lain sket. camner buat. jap yer aku bagitau. biskut tu leh pakai biskut kering pun boleh. hancurkan dia.aku ramaskan ajer.

bahan:
1 potong ayam( terpulang nak amik bahagian dada atau peha)
kalau korang amik bahagian dada tu, belah tengah biar jadi bentuk hati.yang ni nanti aku cari gambarnya. takpun bahagian peha aku dbone kan dia jer.
 ayam tu marinate la dengan garam, white n black pepper.(xperlu letak garam byk sebab tepung adabi dah masin)
pastu korang salut dengan tepung (aku guna tepung goreng adabi), lepas tepung korang salut pulak dalam telur (pukul dulu yer) dah akhir sekali korang celup ler dalam breadcrumb pulak. means kena ada 3 bekas. satu letak tepung, satu telur then satu lagi breadcrumb.
dah leh goreng


hah ni pulak breakfast kitaorg. sosej daging ramly, nasi goreng dan pizza homemade. pizza aku dah bagitau cara kan sebelum ni so tengok jer la.selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...