18 April 2010

masa yang pergi

Tik, tik, tik
Pantasnya masa berlalu
Cepatnya masa pergi meninggalkan aku
Hingga tak terjangkau dek akal dan fikiran ku
Tak terkejar aku dek terlalu pantasnya ia
Aku lelah dan kepenatan mengejar waktu itu
Ya Allah tak terdaya nya aku…..
Tik, tik,tik
Puas sudah ku hitung waktu2 yang pergi
Yang kulihat hanyalah pembaziran yang telah kubuat
Waktu2 yang ada telah kusiakan begitu saja
Teruknya aku, lalainya aku Ya Alllah
Andainya dapat kuputar waktu itu
Andainya masih ada esok untuk aku
Akan ku rebut segala peluang yang ada
Akan ku cuba baiki kelemahan diri yang melemahkan aku ini
Akan ku cuba bangkit dan menyusun langkah kembali
Agar aku tidak jatuh lagi
Ya Allah sesungguhnya telah kusia-siakan
Hidupku
Waktuku
Masa sihatku
Masa senangku
Dengan perkara yang sia-sia
Ya Allah ku mohon diampunkan segala dosa
Ya Allah berikanlah aku nur hidayahMu
Pimpinlah aku dan tunjukkanlah aku jalan
Agar aku tak tersesat lagi

nurkilan:nuremad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...