11 April 2010

Resah hatiku...

Sedang aku cuba bangkit dari mimpi2 ngeri semalam

Tetiba tangan yang memimpin ku hilang

Tangan yang selalu ada bila saat suka dan duka

Tangan yang selalu memberi nasihat dan harapan

Tapi kini……

Hilang selamanya

Yang tinggal cuma dua nesan yang membisu

Ya ALLAH sungguh beratnya dugaan yang Engkau berikan

Saat ku cuba bangkit semula aku diuji lagi

Sayapku patah lagi…..

Pada siapa mahu ku luahkan rasa sedihku ini

Pada siapa nak kukongsi pilu ini

Kenapa saat aku cuba mengumpul semangat yang hilang dia pergi

Kenapa aku ditinggalkan sendiri

Pertanyaan demi pertanyaan yang sudah pasti jawapannya hanya ada pada Mu

Ya Allah, aku menangis dan menangis lagi

Kerna beban yang kupikul ini terlalu berat

Berat hingga membuatkan semangatku hilang dan pudar

Ya Allah kerinduan ini ku sampaikan padaMu

Sesungguhnya perasaan sebegini amat menyakitkan ku

Ya Allah……bawalah resah hatiku ini pergi

Bersama angin nan lalu agar diriku tenang menghadapi dugaanmu

Ya Allah, bawalah segala duka ini pergi

Berikanlah aku nur hidayahMu,

tiupilah aku dengan kekuatan jiwa dan iman……

agar aku tidak terjatuh lagi………….

nukilan: nuremad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...