06 Disember 2010

aku....



aku
cuba cari erti bahagia
bukan hanya untuk aku
tapi juga buat arwah mak

aku
menangis dan menangis lagi
puncanya... rindu kat mak
padahal bukan mak suka pun
kalau aku asyik nangis ajer
sebab mak dah cakap
aku bukan jenis yang lemah

aku
bila terlalu banyak sangat dugaan yang mendatang
terus aku jadi lemah
n waktu tu aku akan nangis panggil mak
sebabnya just hanya bercakap ajer
dengar ajer suara mak aku akan jadi ok
tapi...kali ni...

aku..
menghitung hari2 bahagiaku
tapi semuanya sepi tanpa mak
yang ada hanyalah kenangan mak
yang tersisa adalah harapan dan impian mak
yang masih belum sempat aku tunaikan

aku..
mak suka sangat tgk aku lukis
mak tau aku suka sangat benda berkaitan seni
mak tau apa yang aku suka n aku tak suka
tapi kadang aku terlupa nak amik tau apa yang mak suka n tak suka
khilafnya aku...

aku..
syukur pada Tuhan
diberi kesempatan jaga mak
sakit aku bila tgk mak sakit
luluh hati aku bila mak mengadu
sakit tiap kali ditukar air
aku tak mampu buat apa2
cuma yang mampu aku buat usap lembut tangannya
beserta pujukan

aku...
mak dah berpesan
jaga diri..
pesan mak solat jangan tinggal
pesanan mak akan aku ingat sampai mati
sampai bila pun mak dekat dihati aku
buat mak..
jangan risau lagi
kerna semua impian mak akan tertunai
tak lama lagi
buat mak
anakmu ini tak berkeseorangan lagi
Insyaallah ada peneman nanti..

buat mak
Al-fatihah ku hadiahkan buatmu
semoga mak damai dan tenang disana
doakan dan restui aku mak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...