17 Mei 2010

kasih hingga akhirnya.....


this week aku kerap call kampung. keadaan ayah makin tidak memberansangkan. skang ni dia langsung tak leh jalan, selera makan juga takder. diorg cakap ayah nampak naif sangat2. ari tu dia meracau panggil arwah mak dia n arwah mak. sesungguhnya kitaorg tak sedap hati. nampak sangat ayah sangat menderita rindukan mak. aku takut rindunya akan membuatkan dia menyusul arwah mak. bukan nak prasangka buruk tapi......itulah hakikat yang kitaorg nampak. sesungguhnya aku tak pasti kuatkah lagi aku untuk terima ujian Tuhan ini. Kuatkah aku n adik nak hadapi kehilangan lagi.....sesungguhnya tahun 2010 adalah tahun kedukaan buat aku dan keluarga. begitu banyak dugaan yang menduga dan menguji kesabaran. aku nampak kuat tapi hakikatnya hati ku hancur dan luluh menerima semua ujian ini. aku rasa letih sesangat. hati dan minda bercelaru. Ya Allah...berikan lah aku ketenangan dan kekuatan hadapi mainan duniawi ini...berikanlah aku kekuatan untuk teruskan hidup.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...