04 Mei 2010

rindu ini


Saat kerinduan itu datang
Tanpa kusedar manik2 jernih ini gugur lagi
Bukan aku sengaja…
Tapi memang benar aku rindu
Saat wajahnya bermain di minda
Terkenang daku saat gurau senda
kekadang ku tak sedar gurauan ku agak kasar
kalut bila aku fikirkan balik
sudah ke berapa kali hatimu aku sakiti

ketika ini,
aku bagaikan terdengar2 suaramu
anakku jaga dirimu
jangan lupa solat
selalunya ayat itu yang selalu menjadi gurauan aku padamu
sebab ku tahu….acapkali kau akan ungkapkan kata2 yang sama
sesungguhnya aku rindu…..

saat hati kesedihan, menangis kejamnya dunia padaku
saat itu juga aku terkenangkanmu
makin sakit hati ini kurasa
rupanya makin aku sayang padamu tak sehebat sayang NYA padamu

lemah sungguh hati anakmu ini mak
menangis dan menangis tanpa henti
seolah2 dunia ini sudah berhenti berputar
kemana nak ku khabarkan rindu ini
pada siapa nak ku kongsikan kesedihan dan kepedihan hati ini

saat aku hilang cahaya….
Tetiba mindaku yang khilaf ini kembali berfikir
Kembali tersedar dari lamunan yang panjang
Aku tak seharusnya begini
Seharusnya aku kuat dan tabah seperti dulu
Seperti waktu kau ada disisi
Seharusnya aku tak goyah
Menerima dugaan dan tekanan sebegini
seharusnya aku tak menangis
bila kecewa dengan mainan duniawi
sebab aku yakin Dia sentiasa ada
Dia lebih mengerti dan mengetahui…..
Ya Allah terima kasih ………untuk segalanya…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...