11 Mei 2010

resepi mudah..



hehe..ketiga-tiga masakan tu hasil air tangan aku. resepi mudah bagi orang bujang.
yang sup tu aku sendiri tak tau letak nama aper.kebetulan lak aku rasa bosan makan nasi so aku buat jer sup tu.cara dia mudah jer.nak tau ker? haha...tapi aku suka rasa combination ayam, sausage n sayur tu. rasa manis dia lain sangat.
yang kedua tu aku masak ayam dengan cendawan. ni tah tak ingat bila aku masak.firstly potong jer ayam tu ikut suka hati pastu marinate dengan garam, kunyit, cili blend sket n kicap. gaul bagi sebati.sementara tunggu bahan perap tu sebati hah potong ler apa benda yang korang nak masuk. cam aku aku potong bawang besar, potong tomato jadi wedges, cendawan carik-carikan jer, pastu slices ler cili merah ikut potongan korang. cara pertama masukkan minyak, pastu masuk ayam.masukkan serai yang diketuk. bagi dah nampak agak masak korang add ler garam sket lagi ker sb aku biasanya marinate bahan ni tak letak banyak garam.pastu lastly masuk ler sayur korang. siap hidang. aku ni style tak suka sayur terlalu masak.half cook pun dah kira ok.
yang ketiga tu aku masak semalam. hehe....udang tah ape nama tah. cara mudah gak.menu senang jer.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HASIL TANAMAN ANGGUR KALI KE EMPAT DAN SOKSEK SOK SEK

 Assalamualaikum. lama menyepi kan. dah bersawang dah. tulis blog ni sekadar suka2 je. jadi dah bersawang tak post n tak buka langsung😆. pa...